• Out of Stock

Roccocò

€4.19

The Roccocò is the classic Neapolitan Christmas cake, a must on every Neapolitan's table. It closes the Christmas meal and accompanies all Christmas celebrations, together with other typical Neapolitan Christmas sweets.

PFNRO
8054247050566
0.250 Kg ℮

Product subject to a natural weight loss.

Grade
The minimum purchase order quantity for the product is 2.

redeem
By buying this product you can collect up to 4 loyalty points . Your cart will contain total 4 points that can be converted into a voucher of €0.20 .


Their presence on the table during the Christmas festivities is a good omen. This is why Roccocò, together with Mostaccioli, are protagonists on festive menus from the Feast of the Immaculate Conception until the beginning of the New Year. Roccocò is a particularly hard doughnut-shaped biscuit, so it is advisable to soak it in white wine or Marsala.

Di Gruttola
PFNRO

grano

uova

latte

mandorle

Farina di GRANO tenero "00", zucchero, BURRO, MARGARINA, sale, MANDORLE, acqua, TUORLO d'uovo, chiodi di garofano, CANNELLA, noce moscata, aroma arancia e aroma mandarino, cedro candito.

Conservare in luogo fresco ed asciutto

Sacchetto Etichetta
PP5 Plastica PAP21 Carta
Slogan

We are a family from Irpinia that produces artisanal bread and pasta, following traditional techniques.

chat Comments (0)

Frequently Asked Questions

Il Roccocò è un dolce tipico della cucina napoletana, la cui origine non è del tutto chiara. Tuttavia, si ritiene che il Roccocò sia stato inventato da alcune suore del monastero di Santa Maria degli Angeli a Lavello, in Basilicata, intorno al XVIII secolo. Il Roccocò era un dolce a base di farina di grano, uova, zucchero, burro, e aromatizzato con scorza di limone e mandorle. La forma tipica del Roccocò è quella di una ciambella dura e secca, che può essere conservata per lungo tempo. Nel tempo, la ricetta del Roccocò si è diffusa in altre parti del Sud Italia, diventando un dolce tradizionale di molte regioni, come la Campania, la Puglia e la Calabria.

Loading...